Ubat Sendi Mengandungi Steroid Mengakibatkan Reput Tulang

By | January 23, 2016
If Benefit To You Please share...Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+2Share on Facebook0

Steroid Mengakibatkan Reput Tulang

Steroid Mengakibatkan Reput Tulang | Isu rampasan ubat mahupun bahan kesihatan lain bukan masalah baru negara kita. Pelbagai lambakan produk di pasaran sekarang ni yang melibatkan ubatan tiruan mahupun bahan yang digunakan tidak mendapat kelulusan KKM.

Demi mengaut keuntungan, ada pengusaha yang sanggup menggadaikan kesihatan pengguna dengan memasarkan ubatan yang tidak menepati piawaian kesihatan. Golongan macam ni la yang menipu dengan meletakkan label bahan herba terpilih dan menidakkan kandungan bahan kimia didalam produk keluaran mereka.

Walaupun banyak rampasan dan tangkapan yang dibuat oleh pihak berkuasa namun masih ramai lagi pengusaha yang degil dan berani menipu untuk mengaut keuntungan yang besar.

Gempar suatu ketika dulu dengan rampasan yang melibatkan ubat penawar sendi tulang milik seorang kanak-kanak genius.

Berdasarkan ujian makmal oleh Bahagian Perkhidmatan Farmasi, mereka mengesahkan pil tersebut mengandungi bahan kimia Dexamethasone iaitu sejenis dadah steroid yang boleh membahayakan kesihatan pengguna. Kandungan rempah ratus seperti halia dan madu yang terdapat pada label juga diragui.

Steroid Mengakibatkan Reput Tulang dan Berbahaya

Dexamethasone adalah sejenis dadah steroid yang paling kuat. Ia berpotensi menyebabkan kesan sampingan dalam jangka masa cukup singkat. Dexamethasone boleh melemahkan sistem imun dan menjadikan badan lebih mudah untuk mendapat jangkitan atau semakin teruk jangkitan yang dah sedia ada.

Bahan ini selalu digunakan untuk mengecutkan tumor dalam otak, mengecutkan tulang belakang dan sebaliknya. Namun, penggunaanya harus dikawal dan hanya doktor yang boleh memberikan preskripsinya.

Dr Zubaidi juga menekankan supaya berhati-hati dengan penjualan ubat di jalanan yang ada steroid.

Dexamethasone boleh meresap ke dalam susu ibu dan boleh membahayakan bayi yang menyusu.

Pengambilan ubat steroid dalam jangka masa panjang juga akan menyebabkan tulang rapuh yang seterusnya mengakibatkan osteoporosis. Pengambilan yang berlebihan juga akan menyebabkan kesan pada keseluruhan anggota termasuklah gangguan sistem saraf.

Berdasarkan kesan sampingan ini, maka kita sebagai pengguna seharusnya berhati-hati dalam memilih sebarang ubat-ubatan yang dijual di pasaran. Tidak semua yang dijual itu mengandungi herba 100% dan mendapat pengesahan dari Kementerian Kesihatan Malaysia.

Sumber : Drugs

Bagaimana untuk mengatasi arthritis secara semulajadi?

  1. Bersenam untuk otot berfungsi dengan baik dan sempurna
  2. Mengamalkan diet yang seimbang
  3. Kurangkan stress
  4. Pengambilan suplemen kesihatan

Vivix® Membantu Masalah Sendi Rheumatoid Arthritis

Adakah anda tergolong di dalam kalangan individu yang mempunyai masalah Sendi? Mengalami sengal-sengal di bahagian sendi. Sukar untuk berjalan dan kerap rasa letih? Kesakitan di bahagian sendi seperti tangan, lutut, sendi jari kaki, bahu dan sebagainya. Tidak boleh melakukan kerja terlalu banyak dan terlalu lama? Tahukah anda, ia merupakan antara tanda-tanda anda memiliki masalah sendi Arthritis? Adakah masalah sendi ini tidak boleh di atasi? Apakah punya jalan penyelesaian untuk mengatasi masalah sendi Arthritis ini?

Testimoni Vivix® ~ Kurangkan Sakit Arthritis dan Muka Nampak Fresh

MV nak share tentang perkembangan seorang pelanggan upline MV, Puan Arnie yang mengalami masalah Arthritis dan mengamalkan pengambilan Vivix® Shaklee dalam dua bulan.

Steroid Mengakibatkan Reput Tulang

Alhamdulillah, nikmat yang MV tidak dapat gambarkan apabila mendengar insan lain sihat dan aktif setelah mencuba produk Shaklee. Dan, lebih membahagiakan lagi mampu membuka mata saudara lain untuk mencuba juga.

Bagaimana Vivix® membantu mengurangkan sakit sendi?

Steroid Mengakibatkan Reput Tulang

Vivix® dirumus daripada 4 bahan utama iaitu Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu. Bayangkan, dari 4 bahan utama, 3 daripadanya mempunyai sifat anti radang yang sangat kuat. Jadi tak hairanlah kalau dengan pengambilan selama 2 bulan sahaja mampu mengurangkan sakit sendi dan arthritis kan?

Steroid Mengakibatkan Reput Tulang

Ramai orang mengadu Vivix® ni MAHAL!. Adakah mungkin mahal bagi anda? Atau mungkin murah dan berbaloi bagi anda berbanding anda terpaksa melalui dan menahan kesakitan akibat masalah Sendi dan Arthritis ini? Pilihan anda di mana? Pengguna lain sudah memilih dan telah melihat, merasai dan mengakui hasilnya sendiri.. Anda bagaimana? Tunggu dan lihat? Atau ingin bertindak sekarang?

Ingin rebut tawaran hebat ni? JOM!

Untuk mendapatkan promosi JANUARI 2016 boleh hubungi MV ye.

Untuk pembelian Vivix® tanpa promosi menggunakan kad DEBIT/CREDIT anda, anda boleh klik eSELL dan dapatkan secara terus:D

esell-shaklee-logo-500x351

14 thoughts on “Ubat Sendi Mengandungi Steroid Mengakibatkan Reput Tulang

  1. Ummar Farouk

    Banyak ubat-ubatan di pasaran sekarang terdedah kepada produk tiruan yg datangnya dr china. Sebagai contoh, produk kosmetik yg mana ade mengandungi merkuri yg bahaya utk kulit dan organ2 dalaman. Blom tgok pd ubat-ubatan yg berunsurkan drug spt entri atas ni yg mengandungi steroid dan mcm2 jenis ramuan yg berbahaya terkandung di dalamnya yg kita tak sedari… So, lepas ni harap2 dapat pilih ubat-ubatan yg bukan tiruan dan lagi satu pilih ingredient yg lebih kepada ramuan semulajadi spt herba2 dan bahan2 organic agar kesihatan kita kekal berpanjangan. Sebab kita perlukan kesan jangka panjang yg positive kalau hidup kita tak nak merana di kemudian hari. Sama2 kita ambil iktibar…
    Ummar Farouk recently posted…Ramai Wanita Tidak Tahu Bagaimana Hendak Menepis Perasaan Syok Sendiri Dalam Diri Mereka. Inilah Caranya…My Profile

  2. aRzMoHa

    ramai yang suka membeli produk tanpa memastikan keselamatan produk tersebut dalam jangka masa panjang.

    begitu juga peniaga yang tidak jujur dengan produk mereka…

    insyallah produk yang melepasi beberapa test insyaallah selamat digunakan

  3. mselim3

    Assalammualaikum…

    mselim3 visit sini kembali. . Produk keluaran Shaklee memang terbukti berkesan dan mselim3 sendiri menggunakan produk shaklee vit.c dan vit.e .. susu soya shaklee pun bagus … pape yang nyata produk shaklee ini terbaik…

    mselim3
    mselim3 recently posted…Secebis Kisah Kehilangan Baju Besi Saidina Ali.My Profile

  4. aRz MoHa

    bahaya produk zaman sekrang yang lebih memikirkan keuntungan. bukan untuk merawat atau membantu pesakit…

    produk yang baik dan selamat

Comments are closed.