Selalu kalau sebut kolagen mesti terbayang benda yang kenyal-kenyal macam gula-gula jeli dan agar-agar kan?

Pernahkah kita mula memerhatikan garis halus dan kedutan di wajah baru-baru ini?

Pernah tak ada ibubapa kita yang dah berumur tu mengadu sakit lutut, mengalami sakit sendi, tak boleh solat berdiri sebab lutut dah haus, tak cukup gris, gel atau pelincir?

Itu maksudnya, kandungan kolagen dah semakin berkurang, antara punca atau petanda bahawa mak ayah kita dah semakin dimamah usia.

Ini adalah perubahan yang kita dapat perhatikan kerana penurunan pengeluaran kolagen semula jadi. Tertanya-tanya apa yang boleh anda lakukan? Mudah!

Apa itu Kolagen?

Adakah anda tahu bahawa kulit adalah organ terbesar badan dan 90% daripadanya adalah kolagen yang merupakan protein? Terdapat 28 jenis kolagen dalam badan kita, dan mereka berfungsi untuk menyokong kita dengan cara yang berbeza. Lebih penting lagi, mereka memberikan keanjalan dan keteguhan kulit kita, menjadikannya fleksibel. Kolagen juga untuk kesihatan sendi yang berpanjangan.

Waaahh.. terujanya rasa kan bila bercerita tentang kolagen ni. Patutlah ramai yang nak suntik kolagen, minum kolagen segala.

Nanti! Jangan lupa untuk memeriksa dulu apa ciri-ciri kolagen yang baik yang harus dipastikan sebelum beli :

Bioavailabiliti. bioavailabiliti adalah jumlah tambahan yang dapat diserap oleh tubuh. Ini adalah faktor penting untuk dipertimbangkan dalam sebarang suplemen dan apabila membeli suplemen kolagen. Lebih besar bioavailabiliti, semakin besar manfaatnya.

bioavailabiliti adalah jumlah tambahan yang dapat diserap oleh tubuh. Ini adalah faktor penting untuk dipertimbangkan dalam sebarang suplemen dan apabila membeli suplemen kolagen. Lebih besar bioavailabiliti, semakin besar manfaatnya.

Faktor lain yang perlu dibincangkan di sini ialah kolagen adalah protein molekul yang besar dan memakannya secara langsung akan mengurangkan penyerapannya dengan lebih lanjut dan dengan itu bioavailabiliti. Suplemen kolagen yang terbaik mengandungi kolagen hidrolisis yang membentuk peptida kecil yang dapat diserap dengan mudah dan menetap di bawah lapisan dermis, seterusnya memulakan pengeluaran kolagen semula jadi oleh badan.

Suplemen kolagen dalam bentuk cair adalah lebih baik untuk penyerapan daripada penggunaan pil.

Bahan-bahan. Apabila memilih suplemen kolagen yang terbaik untuk penjagaan kulit mengapa tidak mencari beberapa bahan lain yang bersama-sama dengan kolagen dapat meremajakan kulit anda dan membalikkan proses penuaan.

Berikut adalah beberapa ramuan untuk melihat dalam suplemen anda:

  1. Asid hyaluronik. Perhatikan asid hyaluronik dalam suplemen anda, molekul semulajadi yang membantu mengekalkan air dalam kulit, menjadikannya kelihatan segar. Asid hyaluronic memberi kesan agar kulit lebih tegang kerana fungsinya yang mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  2. Vitamin C. Risiko garis panjang sentiasa menegaskan bahawa Vitamin C sangat penting untuk sintesis kolagen. Oleh itu, apabila sasarannya adalah untuk mencapai kulit yang tegang melalui pengeluaran kolagen, pengambilan Vitamin C adalah pilihan terbaik.
  3. CoQ10. Coenzyme Q10 adalah enzim semulajadi yang membantu kulit kita dan badan melawan radikal bebas dan kerosakan oksidatif oleh sifat antioksidannya.
  4. B-Complex – Penting dalam sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

Sumber Kolagen. Suplemen kolagen dibuat dari 3 sumber, lembu, babi, atau laut dari ikan. Pilih suplemen yang dihasilkan dari sumber laut. Kita akan nampak perbezaan kos yang besar, tetapi suplemen kolagen terbaik diperolehi dari sumber laut dengan bioavailabiliti dan kualiti yang lebih baik berbanding dengan sumber bovine yang lebih murah.

Menurut kajian, kolagen haiwan adalah 1/7 lebih rendah mutunya berbanding dengan kolagen ikan. Ini adalah berdasarkan pemecahan berat molekul. Kolagen hanya akan diserap selepas ia dipecahkan kepada peptida oleh enzim pencernaan. Keupayaan pemecahan kolagen adalah sama dengan keupayaan penyerapannya.

Oleh itu, kolagen ikan adalah tujuh kali lebih senang dipecahkan dan diserap berbanding dengan kolagen ekstrak haiwan.

Collagen Powder Shaklee, Suplemen Kolagen Terbaik

Suplemen kolagen hebat yang diekstrak daripada sisik ikan merah (Red Snapper Scale). Ia bermolekul sangat ringan, iaitu sekitar 1000 Dalton.

7 bahan utama yang terkandung dalam serbuk Collagen Powder termasuklah ekstrak biji benih Camellia Japonica, kolagen ikan, ektsrak kerang-kerangan, Lactobasillus acidophilus, vitamin C dan B serta ekstrak pfaffia. Kesemua gabungan ini tidak lain dan tidak bukan adalah bertujuan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen dan menyokong kecantikan dalaman dan luaran secara seiring.

Kajian Klinikal Collagen Powder

Collage powder yang berkualiti tinggi ini mampu memberi kesan anti penuaan seperti yang berikut :

  1. meningkatkan kepadatan tulang
  2. menggalakkan pertumbuhan rambut
  3. menghilangkan sakit sendi
  4. menganjalkan kulit
  5. mencantikkan payudara
  6. melegakan sembelit

Collagen Powder ni sangat sesuai dibancuh dengan minuman kegemaran. Ia memang mudah larut menandakan ia sangat cepat dapat diserap ke dalam kulit dan sel-sel tubuh kita juga.

Setiap hidangan disediakan dalam pek-pek sachet untuk memudahkan penggemar kolagen menggunakannya dengan kadar segera pada bila-bila masa dan di mana-mana jua.

Alang-alang menyeluk pekasam, biarlah sampai ke pangkal lengan kan. Alang-alang nak cantik, biar dari luar dan dalam.. baru puas hati!  Serlahkan keanggunan wanita bersama Collagen Powder.

Sekarang anda dah tau kan, bagaimana mahu memilih kolagen yang terbaik dan bernutu tinggi. Jangan pilih secara rambang. Anda sendiri perlu tahu, kolagen tersebut dihasilkan dari bahan apa. Semakin mahal harga kolagen, semakin baik kualitinya.

Tetapi yang mahal, pasti hasilnya pun mahal pada kulit kita juga, kan? Jadi, jangan takut untuk berbelanja lebih sekiranya kita nak hasil yang lebih baik juga.

Beli sekarang! Terus saja hubungi MV >>> http://www.wasap.my/60122050258

Follow Noriza Abdul Rahman untuk tips kesihatan dan pelbagai lagi kisah menarik pengguna Shaklee.

Untuk mendaftar keahlian segera (Express Enrollment) sila ke "Join Now' dan nikmati penjimatan harga yang terhebat untuk anda sebagai pengguna Shaklee.

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at mommavogue.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

Penafian: Laman web ini tidak bertujuan untuk menggantikan nasihat profesional, diagnosis, atau rawatan oleh pakar perubatan berlesen. Jika anda memerlukan sebarang nasihat berkaitan perubatan, hubungi doktor anda dengan segera. Maklumat di mommavogue.com adalah semata-mata bersifat rujukan umum. Jangan mengabaikan nasihat perubatan atau rawatan kelewatan akibat daripada mengakses maklumat di laman web ini.

Kriteria Memilih Suplemen Kolagen Terbaik Supaya Muka Berseri-seri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.