Hilangkan Blackhead dan Whitehead Degil!

By | February 11, 2015
If Benefit To You Please share...Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+4Share on Facebook8

Hilangkan Blackhead dan Whitehead

Hilangkan blackhead dan whitehead | Mesti ramai yang ada masalah whitehead and blackhead yang meriah membiak dengan sihatnya di muka, hidung dan dagu muka kita kan? Kulit pun mesti kasar ja bila sentuh. MV pun mengalami masalah yang sama bertahun-tahun! Siapa takde cuba angkat keyboard tu  😀

Hilangkan Blackhead dan Whitehead

Jom kita kenali sikit apa benda blackhead dan whitehead ni

Blackhead ~ Bintik hitam adalah kelenjar minyak yang terlalu aktif yang tersumbat dengan sebum, sel kulit mati, dan helaian rambut kecil dan kadang-kadang bakteria, yang semuanya bergabung dan membentuk plug. Cahaya dan udara berhubung di pembukaan liang pengoksidaan dan menukarnya menjadi blackhead. Dari situ terjadinya jerawat!

Whitehead ~ gumpalan sebum yang terjadi di bawah permukaan kulit wajah yang tersumbat dengan kotoran dan lemak. Permukaan tertutup sehingga sukar dikeluarka. Biasanya muncul di area T, di bawah mata dan pipi. Ia nampak putih kekuningan seperti benjolan kecil di bawah kulit. Jika dipicit, ia akan merangsangnya menjadi jerawat bernanah!

Anda boleh menggabungkan beberapa cara untuk hilangkan blackhead dan whitehead ke dalam regimen kecantikan harian anda dan dalam masa beberapa minggu sahaja pastnya anda akan mengalami pengurangan yang drastik. Mengekalkan kulit yang bersih dan cantik, mengambil masa, berusaha dan konsisten.

Petua untuk hilangkan whitehead and blackhead ni MV korek dari laman realfarmacy 

#1 Tomato ~ Tomato mempunyai ciri-ciri antiseptik semulajadi yang boleh menghilangkan blackhead dan whitehead. Sapukan isi tomato ke muka sebelum tidur dan basuh muka pada waktu pagi.

#2 Lemon ~ Cuci muka dengan air suam. Kemudian, perah jus limau ke dalam mangkuk. Masukkan secubit garam dan kacau campuran. Sapukan campuran kepada kawasan blackhead dan whiteheads. Biarkan selama 20 minit dan kemudian cuci muka dengan air suam.

#3 Yogurt – Campurkan tiga sudu besar yogurt biasa dengan dua sudu besar oat. Tambah satu sudu teh minyak zaitun dan satu sudu besar jus lemon untuk campuran. Kacau campuran dengan sempurna dan sapu ke kawasan yang bermasalah. Biarkan campuran selama 5-7 minit sebelum bilas dengan air sejuk.

#4 Ubat Gigi TANPA flourida – Ubat Gigi adalah penghilang blackhead dan whitehead yang berkesan. Sapukan ke kawasan yang dipenuhi masalah ini dan biarkan wajah untuk sekurang-kurangnya 25 minit. Anda mungkin akan rasa kesan terbakar tetapi ini adalah perkara biasa dan ia akan hilang dalam masa beberapa saat sahaja.

TAPI, nak tak kalau MV kongsi satu produk semulajadi yang boleh hilangkan blackhead dan whitehead di wajah anda???

NutriWhite Gentle Action Makeup Removal

Antara ciri-cirinya:

  • Menjadikan kulit anda licin, lembut dan berseri
  • Tunas Pokok Bic menghilangkan sel mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan
  • Aloe Vera menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Lembut, tidak berminyak, dan kulit anda akan kelihatan lebih berseri

Kalau anda tak percaya dengan omogan MV ni, sila jenguk testimoni kat bawah ni!

#1 Daki putih keluar, muka terasa licin!

Hilangkan Blackhead dan Whitehead

 

#2 Keluar semua sel kulit mati, macam sental daki!

Hilangkan Blackhead dan Whitehead

Jadi, apa tunggu lagi..bertindak sekarang untuk kecantikan dan kesihatan anda!

MV sediakan link paling mudah sekiranya anda berminat nak buat belian secara terus ke laman sesawang shaklee..hanya klik pada imej eSell yea 😉

esell-shaklee-logo-500x351

 

 

5 thoughts on “Hilangkan Blackhead dan Whitehead Degil!

Comments are closed.