Tiada Lagi Rasa Rendah Diri Akibat MASALAH JERAWAT

Acne, Skincare, Testimonials, Tips
Tiada lagi rasa rendah diri akibat MASALAH JERAWAT | Siapa kat sini yang ada masalah kulit muka yang kronik? Sila angkat keyboard..hihi. MV pasti ada yang mengalami masalah macam tajuk entri hari ni kan?, kulit muka penuh jerawat teruk sehingga rasa rendah diri. Masalah jerawat teruk ni takkan selesai selagi hormon tunggang langgang, salah guna produk dan taksub dengan produk yang menjanjikan kesan hebat dalam masa singkat. Jerawat bukan sahaja 'mencemarkan' ketrampilan individu, malah ada yang menganggap diri mereka hodoh apabila mengalami masalah jerawat yang teruk ini. Akibat jerawat muka berparut dan kusam. Tapi jangan risau! Kali ini MV nak share kisah Pn Lisa Kelvin yang sering rasa rendah diri akibat masalah jerawatnya. Apa kata kita baca sampai habis testimoni dari beliau. Perkongsian saya adalah berkaitan dengan kulit wajah saya yang bermasalah teruk selepas…
Read More
Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

B-Complex, ESP - Soy Protein Isolate Powder, GLA Complex, Skincare, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips
Parut Keloid | Parut keloid sangat sukar diubati dan mengambil masa panjang. Bagi sesetengah orang, bila mengalami luka atau keradangan kulit, kawasan luka yang sembuh akan meninggalkan parut yang sangat jelas dan besar. Part yang lebih teruk, parut tu membesar dari hari ke hari. Inilah yang dipanggil parut hidup atau parut keloid. Secara dasarnya parut keloid ni tak la membahayakan kesihatan, cuma ianya mencacatkakn fizikal bila terlalu besar. Terkadang timbul kegatalan di kawasan parut keloid dan menyakitkan di kawasan sekitarnya tu. Dalam keluarga MV yang perasannya antara adik MV dan MV sendiri. Kesan suntikan BCG adik memang 'hidup' sampai sekarang. Dulu, MV pernah bawa dia untuk dapatkan rawatan suntikan steroi di dermatologist. Tapi kosnya sangat mahal, setiap kali pergi RM180, kalau dah berkali-kali pergi cuba bayangkan berapa kos yang dah habis.…
Read More
5 Bulan Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat

5 Bulan Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat

Acne, Alfalfa Complex, Antioxidants, B-Complex, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, Garlic Complex, Heart Health, Shaklee Products, Skincare, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Vita-Lea® with Iron Formula, Womens' Health
Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat | Jerawat bukanlah sejenis penyakit yang membahayakan nyawa seseorang. Namun dengan kehadiran walau sebiji jerawat pun, pastinya rasa resah gelisah sepanjang hari, rasa rendah diri dan sebagainya..Betul tak?? Tambah lagi kalau jerawat batu yang besar dan bernanah. Nak keluar rumah pun rasa malu, berjumpa kawan memang dielakkan la, serba serbi tak kena. Masalah jerawat berlaku kerana berlakunya radang pada tisu di bahagian dalam kelenjar minyak kulit. Jika seseorang itu menghadapi masalah jerawat pada kulit, ia dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon, pemakanan, persekitaran, penyakit keturunan, psikologi, pra-haid atau jangkitan bakteria. Sebenarnya ramai di kalangan kita yang tersalah anggap bahawa jerawat juga berpunca daripada penyakit resdung. Sebenarnya, tiada kaitan langsung jerawat dan resdung ni. Resdung adalah sejenis…
Read More