Category Archives: Tips

Jangkitan Kudis Buta Anak Sudah Kering dan Sembuh

Jangkitan Kudis Buta | Salam Eidulfitri untuk semua rakan-rakan pembaca blog MV. Alhamdulillah, MV pun selamat beraya di kampung halaman di Kedah. Cuti seminggu juga la di kampung pasal nak beraya dengan adik beradik 10 orang yang tak ramai tu  😛 Tapi raya kali ni, habuan MV la anak-anak tak berapa sihat. First, kakak kena… Read More »

Penyakit Kayap Bertempiaran Lari Meninggalkan Muka

Penyakit Kayap | Kayap? Memang menyakitkan dan si penghidap tidak selesa. Siapa yang pernah kena akan faham perasaannya. Kalau boleh nak tinggal kat rumah saja, jumpa orang pun tak nak. Tanda-Tanda Penyakit Kayap Kayap selalunya menyebabkan keradangan satu urat saraf (dermatome) pada satu bahagian badan sahaja. Ia lazimnya melibatkan bahagian dada (thoracic) dan muka (trigeminal). rasa sakit kebas… Read More »

Tips Kekal Cergas Bertenaga Ketika Berpuasa

Kekal Cergas Bertenaga Ketika Berpuasa | Pejam celik pejam celik dah masuk hari ke-3 umat Islam berpuasa kan?. Walaupun berpuasa, tugas-tugas harian tetap perlu dijalankan seperti biasa tambah pula kita disunatkan untuk menjalankan amalan-amalan sunat seperti solat sunat tarawih, sunat tahajjud, bertadarrus dan banyak lagi kan?. Sebab tu penting untuk kita kekal cergas bertenaga ketika berpuasa sepanjang hari.… Read More »

Perut Kempis Selepas Detoks Tiada Lagi Sangkaan Hamil

Perut Kempis Selepas Detoks | Perut kempis selepas bersalin sangat la diimpikan oleh kaum wanita. Sebab bagi kami kaum wanita, perut buncit adalah nightmare. Boleh ‘nanges’ tau bila tengok perut tu. Sebelum ni perut buncit sering diperli suami sendiri mahupun kawan-kawan, tetapi selepas melalui proses detoks dengan suplemen Shaklee, amazingly perut kembali kempis. Wow! Tiada lagi kata-kata perli… Read More »

Tiada Lagi Rasa Rendah Diri Akibat MASALAH JERAWAT

Tiada lagi rasa rendah diri akibat MASALAH JERAWAT | Siapa kat sini yang ada masalah kulit muka yang kronik? Sila angkat keyboard..hihi. MV pasti ada yang mengalami masalah macam tajuk entri hari ni kan?, kulit muka penuh jerawat teruk sehingga rasa rendah diri. Masalah jerawat teruk ni takkan selesai selagi hormon tunggang langgang, salah guna produk… Read More »