Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

B-Complex, ESP - Soy Protein Isolate Powder, GLA Complex, Skincare, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips
Parut Keloid | Parut keloid sangat sukar diubati dan mengambil masa panjang. Bagi sesetengah orang, bila mengalami luka atau keradangan kulit, kawasan luka yang sembuh akan meninggalkan parut yang sangat jelas dan besar. Part yang lebih teruk, parut tu membesar dari hari ke hari. Inilah yang dipanggil parut hidup atau parut keloid. Secara dasarnya parut keloid ni tak la membahayakan kesihatan, cuma ianya mencacatkakn fizikal bila terlalu besar. Terkadang timbul kegatalan di kawasan parut keloid dan menyakitkan di kawasan sekitarnya tu. Dalam keluarga MV yang perasannya antara adik MV dan MV sendiri. Kesan suntikan BCG adik memang 'hidup' sampai sekarang. Dulu, MV pernah bawa dia untuk dapatkan rawatan suntikan steroi di dermatologist. Tapi kosnya sangat mahal, setiap kali pergi RM180, kalau dah berkali-kali pergi cuba bayangkan berapa kos yang dah habis.…
Read More
Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh

Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh

Antioxidants, B-Complex, Chicken Pox, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, GLA Complex, Healthy Nutrition, Shaklee Products, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Women's Health
Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh | Siapa pernah dapat demam chicken pox? Yang dah mengalaminya pasti trauma kan? Trauma sebab seluruh badan termasuk muka dan tangan berparut dan berlekuk-lekuk kesan chicken pox tersebut. Siapa yang tak stress bila tengok muka macam tu kan? Nak pula gadis yang tengah menunggu masa untuk ke jinjang pelamin. Oh memang tak senang duduk dibuatnya, habis satu badan penuh parut. Demam campak (Cacar air) adalah penyakit yang sangat mudah berjangkit yang disebabkan oleh virus Varicella-zoster (VZV). Virus sama juga menyebabkan herpes zoster (kayap) di kalangan orang dewasa. Ia menyebabkan lepuh seperti ruam, gatal-gatal, keletihan, dan demam. Cacar air boleh menjadi serius, terutama pada bayi, orang dewasa, dan orang yang mempunyai sistem imun…
Read More
Kemandulan Dilabelkan Kepada Isteri Tetapi Suburkah Suami?

Kemandulan Dilabelkan Kepada Isteri Tetapi Suburkah Suami?

Antioxidants, Fertility, GLA Complex, Health Info, Pregnancy, Shaklee Products, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Women's Health
Kemandulan Dilabelkan Kepada Isteri Tetapi Suburkah Suami Kemandulan Dilabelkan Kepada Isteri Tetapi Suburkah Suami | Apabila berbicara soal kesuburan, seringkali wanita yang diperSALAHkan. Istilah kemandulan dahulunya dilabelkan kepada isteri apabila tidak hamil selepas berkahwin, malah dijadikan alasan untuk berpisah atau mencari pengganti teman hidup.  Namun, menarik apabila menyedari masalah sebenar kesuburan adalah berpunca dari kedua-dua lelaki dan perempuan dalam peratusan yang hampir sama. Apabila diselidiki punca masalah kesuburan, berikut adalah pecahan penyebab : 30% kes berpunca daripada pihak lelaki 30% kes berpunca daripada pihak wanita 30% berpunca daripada kedua-dua pihak 10% kes tidak dapat dikesan punca pada kedua-dua pihak Membincangkan persoalan kemandulan lelaki lebih sukar daripada membincangkan kemandulan wanita. Ramai yang menyangka jika lelaki berupaya mengalami ketegangan zakar, pancutan air mani, maka kelelakiannya terbukti. Namun, tidak semestinya begitu. Anda perlu ketahui…
Read More