November 2016 02
Apa itu Asid Lemak Omega 3 EPA dan DHA?
Posted By : noriza rahman

Bila bicara tentang lemak, pastinya ramai yang salah anggap kan? Ramai beranggapan istilah lemak ini akan menambahkan ukur lilit pinggang dan menghodohkan pandangan. Tapi, sebenarnya tak semua lemak bersifat macam tu. Lainlah jika setiap hari kita

November 2016 01
Bagaimana Cara untuk Kurangkan Visceral Fat
Posted By : noriza rahman

Entry sebelum ni MV sentuh pasal bahaya visceral fat berlebihan dan cara pengukuran visceral fat yang praktikal. Hari ni MV ingin berkongsi pula bagaimana cara untuk kurangkan visceral fat dalam badan. Lemak visceral dikenali juga

June 2016 20
Penyakit Kayap Bertempiaran Lari Meninggalkan Muka
Posted By : noriza rahman

Penyakit Kayap | Kayap? Memang menyakitkan dan si penghidap tidak selesa. Siapa yang pernah kena akan faham perasaannya. Kalau boleh nak tinggal kat rumah saja, jumpa orang pun tak nak. Tanda-Tanda Penyakit Kayap Kayap selalunya menyebabkan keradangan satu

June 2016 02
Diet Detoks Singkirkan Logam Berat
Posted By : noriza rahman

Diet Detoks Singkirkan Logam Berat | Ketoksikan logam adalah salah satu masalah kesihatan yang serius hari ini. Tanpa kita sedari sebenarnya kita dikelilingi oleh logam berat, samada bahan pencuci, bahan kosmetik dan penjagaan diri, bahan memasak, air minuman,

May 2016 20
Badan Penuh Toksin? Jom Detoks Parasit…
Posted By : noriza rahman
Comments Off on Badan Penuh Toksin? Jom Detoks Parasit…

Detoks Parasit | Hari ni MV bercerita lagi tentang detoks. Tapi kali ini detoks parasit pula. Kita pasti terkejut apabila mengetahui kita membawa parasit dalam badan kita kan? … Eh dalam perut kita ada parasit ka? Ya, Parasit perlukan tubuh badan

April 2016 17
Cara Mudah Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat
Posted By : noriza rahman

Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat | Dulu masa MV tak mengenali Shaklee kalau demam dan selsema pasti mencari paracetamol seperti panadol actifast, panadol soluble ataupun Vitamin C soluble kat farmasi. Paracetamol ni sebenarnya mengurangkan penghasilan tentera-tentera baik dalam badan