Penyakit Kayap Bertempiaran Lari Meninggalkan Muka

Penyakit Kayap Bertempiaran Lari Meninggalkan Muka

Garlic Complex, NutriFeron®, Testimonials, Tips, Vivix
Penyakit Kayap | Kayap? Memang menyakitkan dan si penghidap tidak selesa. Siapa yang pernah kena akan faham perasaannya. Kalau boleh nak tinggal kat rumah saja, jumpa orang pun tak nak. Tanda-Tanda Penyakit Kayap Kayap selalunya menyebabkan keradangan satu urat saraf (dermatome) pada satu bahagian badan sahaja. Ia lazimnya melibatkan bahagian dada (thoracic) dan muka (trigeminal). rasa sakit kebas panas di bahagian urat saraf yang terlibat demam keletihan sakit kepala. Simptom tersebut dialami sebelum tanda-tanda kulit timbul. Ia akan berterusan untuk 3 hingga 5 hari. Macam mana nak bantu pulihkan kayap dan sekaligus hilangkan parut akibat dari kayap ? MV kongsikan kisah benar dari Pn Nohayati, bekas pesakit kayap. Ingat lagi Ramadhan 2011, tragedi diserang penyakit kayap. kene tang muke plak tu. Habis separuh muke sebelah kanan melepuh2. Masuk Wad 5 hari sebab effect…
Read More
Diet Detoks Singkirkan Logam Berat

Diet Detoks Singkirkan Logam Berat

Detox, DTX Complex, Garlic Complex
Diet Detoks Singkirkan Logam Berat | Ketoksikan logam adalah salah satu masalah kesihatan yang serius hari ini. Tanpa kita sedari sebenarnya kita dikelilingi oleh logam berat, samada bahan pencuci, bahan kosmetik dan penjagaan diri, bahan memasak, air minuman, makanan, bahan industri, dan produk pengguna. Menurut satu artikel baru-baru ini yang disiarkan dalam American Heart Journal, terdapat bukti epidemiologi untuk menyokong pendedahan kepada logam toksik meningkatkan risiko penyakit jantung dan komplikasi yang berkaitan. Walaupun istilah "detox" digunakan secara meluas di kalangan orang ramai, ia adalah penting untuk ambil perhatian bahawa istilah teknikal yang digunakan untuk menggambarkan detoksifikasi logam adalah "chelation" Natural Detox Treatments Chelation therapy adalah cara yang paling berkesan untuk mengurangkan pendedahan logam berat yang serius. Sebahagian daripada tanda-tanda amaran yang badan kita  dilanda keracunan logam berat termasuk: Keletihan kronik Penyakit autoimun Gangguan…
Read More
Badan Penuh Toksin? Jom Detoks Parasit…

Badan Penuh Toksin? Jom Detoks Parasit…

Alfalfa Complex, Detox, DTX Complex, Garlic Complex, Herb-Lax™, NutriFeron®, Peppermint-Ginger Plus, Shaklee Products, Testimonials, Tips
Detoks Parasit | Hari ni MV bercerita lagi tentang detoks. Tapi kali ini detoks parasit pula. Kita pasti terkejut apabila mengetahui kita membawa parasit dalam badan kita kan? ... Eh dalam perut kita ada parasit ka? Ya, Parasit perlukan tubuh badan manusia untuk terus hidup. Dan kita mesti tak menyangka badan kita ni jadi 'rumah' untuk parasit. Parasit ni culprit utama kepada masalah usus kita. Itulah sebabnya mereka menghisap nutrien dari badan kita, menghalang kita daripada mendapat khasiat yang kita perlukan dari makanan kita. Paling teruk lagi dia akan masuk ke tisu badan dan organ badan kita. Ibarat pokok menumpang yang berjenis parasit, dia semakin segar, gemuk dan sihat, pokok tumpangannya pula semakin kecut, tak bermaya dan akhirnya boleh mati. Macam tetamu yang tak diundang pun ya. Jom kita tengok jenis parasit mana yang suka sangat 'port' dalam tubuh badan…
Read More