10 Tanda Kehamilan yang Wanita Perlu Tahu

10 Tanda Kehamilan yang Wanita Perlu Tahu

Antioxidants, B-Complex, Bone Health, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, Health Info, Healthy Nutrition, Heart Health, OmegaGuard™, OsteMatrix™, Pregnancy, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-Lea® with Iron Formula, Womens' Health
10 Tanda Kehamilan yang Wanita Perlu Tahu 10 Tanda Kehamilan yang Wanita Perlu Tahu | Melalui dua kehamilan, MV tahu yang MV hamil sebelum mengambil ujian kerana ada tanda-tanda awal kehamilan. Namun ada juga wanita yang terpaksa melakukan berkali-kali ujian kehamilan sebelum keputusan positif diketahui. Sesetengah wanita mungkin mengalami gejala-gejala dalam minggu-minggu pertama kehamilan, sementara yang lain mungkin di pertengahan kehamilan. Tanda-tanda awal kehamilan juga boleh serupa dengan gejala yang dialami sebelum tempoh haid. Ada 10 Tanda Kehamilan yang Wanita Perlu Tahu, antaranya : 1.Puting menjadi lembut atau kadangkala sakit apabila disentuh/sore breast Sesetengah wanita tahu mereka mengandung berdasarkan tanda ini sahaja. Sekiranya hamil, pastinya kita dapat mengesan yang buah dada dan puting menjadi lembut sekitar tiga minggu selepas persenyawaan (bila haid kita lewat seminggu). Buah dada juga akan membengkak - tanda…
Read More
Pengalaman Hamil, Bersalin, Berpantang dan Menyusu

Pengalaman Hamil, Bersalin, Berpantang dan Menyusu

Alfalfa Complex, Antioxidants, B-Complex, Bone Health, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, Healthy Nutrition, Heart Health, OmegaGuard™, OsteMatrix™, Pregnancy, Shaklee Products, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Vita-Lea® with Iron Formula, Womens' Health, Zinc Complex
Pengalaman Hamil, Bersalin, Berpantang dan Menyusu Pengalaman hamil, bersalin, berpantang dan menyusu | Pengalaman berpantang anak sulung penuh kelesuan dan kurang bermaya setiap masa. Trauma kot sebab bersalin anak sulung, kena potong hidup-hidup masa operate. Anak pula taknak menyusu direct masa tu, kena bengkak susu ketika berpantang selepas dua minggu bersalin. Setiap masa kena pumping nak bagi anak minum susu ibu. Lepas 3 minggu pun badan masih rasa tak kuat sangat. Tapi, Alhamdulillah anak sangat baik, menyusu dengan botol diam ja, tak da la nak berjaga malam, asyik tidur saja. Tapi bab pelawasan memang tak best sangat sebab sembelit, sakitnya tu Allah saja yang tahu. Menangis la kat dalam toilet tu menahan sakit. Pengalaman bersalin kali pertama agak kurang menyeronokkan. Tetapi selepas 1 tahun 8 bulan..sampai masa nak bersalin anak kedua memang nekad…
Read More
Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh

Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh

Antioxidants, B-Complex, Chicken Pox, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, GLA Complex, Healthy Nutrition, Shaklee Products, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Women's Health
Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh | Siapa pernah dapat demam chicken pox? Yang dah mengalaminya pasti trauma kan? Trauma sebab seluruh badan termasuk muka dan tangan berparut dan berlekuk-lekuk kesan chicken pox tersebut. Siapa yang tak stress bila tengok muka macam tu kan? Nak pula gadis yang tengah menunggu masa untuk ke jinjang pelamin. Oh memang tak senang duduk dibuatnya, habis satu badan penuh parut. Demam campak (Cacar air) adalah penyakit yang sangat mudah berjangkit yang disebabkan oleh virus Varicella-zoster (VZV). Virus sama juga menyebabkan herpes zoster (kayap) di kalangan orang dewasa. Ia menyebabkan lepuh seperti ruam, gatal-gatal, keletihan, dan demam. Cacar air boleh menjadi serius, terutama pada bayi, orang dewasa, dan orang yang mempunyai sistem imun…
Read More