Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh

Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh

Antioxidants, B-Complex, Chicken Pox, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, GLA Complex, Healthy Nutrition, Shaklee Products, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Women's Health
Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh Kesan Demam Campak Hilang TANPA Tinggalkan Parut yang Hodoh | Siapa pernah dapat demam chicken pox? Yang dah mengalaminya pasti trauma kan? Trauma sebab seluruh badan termasuk muka dan tangan berparut dan berlekuk-lekuk kesan chicken pox tersebut. Siapa yang tak stress bila tengok muka macam tu kan? Nak pula gadis yang tengah menunggu masa untuk ke jinjang pelamin. Oh memang tak senang duduk dibuatnya, habis satu badan penuh parut. Demam campak (Cacar air) adalah penyakit yang sangat mudah berjangkit yang disebabkan oleh virus Varicella-zoster (VZV). Virus sama juga menyebabkan herpes zoster (kayap) di kalangan orang dewasa. Ia menyebabkan lepuh seperti ruam, gatal-gatal, keletihan, dan demam. Cacar air boleh menjadi serius, terutama pada bayi, orang dewasa, dan orang yang mempunyai sistem imun…
Read More
5 Bulan Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat

5 Bulan Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat

Acne, Alfalfa Complex, Antioxidants, B-Complex, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, Garlic Complex, Heart Health, Shaklee Products, Skincare, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™, Vita-Lea® with Iron Formula, Womens' Health
Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat Konsisten Untuk Atasi Masalah Resdung dan Kulit Muka Berjerawat | Jerawat bukanlah sejenis penyakit yang membahayakan nyawa seseorang. Namun dengan kehadiran walau sebiji jerawat pun, pastinya rasa resah gelisah sepanjang hari, rasa rendah diri dan sebagainya..Betul tak?? Tambah lagi kalau jerawat batu yang besar dan bernanah. Nak keluar rumah pun rasa malu, berjumpa kawan memang dielakkan la, serba serbi tak kena. Masalah jerawat berlaku kerana berlakunya radang pada tisu di bahagian dalam kelenjar minyak kulit. Jika seseorang itu menghadapi masalah jerawat pada kulit, ia dikaitkan dengan masalah ketidakseimbangan hormon, pemakanan, persekitaran, penyakit keturunan, psikologi, pra-haid atau jangkitan bakteria. Sebenarnya ramai di kalangan kita yang tersalah anggap bahawa jerawat juga berpunca daripada penyakit resdung. Sebenarnya, tiada kaitan langsung jerawat dan resdung ni. Resdung adalah sejenis…
Read More
Luka Jahitan Episiotomi Sembuh Selepas 10 hari Menggunakan Set Berpantang Premium

Luka Jahitan Episiotomi Sembuh Selepas 10 hari Menggunakan Set Berpantang Premium

Alfalfa Complex, Antioxidants, B-Complex, Bone Health, ESP - Soy Protein Isolate Powder, Essential Nutrition, Healthy Nutrition, Heart Health, OsteMatrix™, Shaklee Products, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-Lea® with Iron Formula, Womens' Health, Zinc Complex
Luka Jahitan Episiotomi Sembuh Luka Jahitan Episiotomi Sembuh | Semasa melahirkan anak, ibu mesti dinasihatkan agar tidak mengangkat punggung semasa meneran supaya bahagian pangkal rahim tu tak terkoyak kan? Tapi, masa meneran mestilah tak ingat apa yang berlaku. Yang kita ingat adalah sakitnya sahaja. Dan paling penting kita nak cepat baby tu keluar saja :) Tapi, akibatnya, kemungkinan untuk terkoyak teruk tu kita kenalah tanggung sendiri. Bila terkoyak banyak, banyaklah yang kena jahitnya. Ngeri bila fikir-fikirkan kembali saat kena jahit tu. Apa itu episiotomi? secara umumnya, episiotomi adalah luka yang dikaitkan dengan bersalin secara normal. Walaupun begitu, tidak semua kelahiran normal akan dilakukan episotomi. Episiotomi berbeza dengan luka biasa. Episiotomi adalah luka akibat digunting oleh doktor. Manakala luka biasa adalah yang berlaku secara semula jadi semasa proses kelahiran. Lepas bersalin, luka tersebut…
Read More