Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata

Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata

Antioxidants, CarotoMax®, Eye's Health, Healthy Nutrition, Shaklee Products, Testimonials, Tips
Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata | Zaman moden sekarang ni, banyak teknologi yang mengeluarkan cahaya seperti telefon bimbit, tablet, televisyen, komputer/laptop, dan macam-macam lagi menjadi tatapan harian mata kita. Tapi kita sedar tak apabila zaman semakin canggih dengan teknologi, kita sebenarnya telah mendedahkan beban yang sangat berat kepada mata kita. Hampir 1 daripada 3 orang dewasa mesti ada handphone kan?. Selain penting untuk berhubung, ianya juga digunakan untuk urusan perniagaan, mencari maklumat, bersosial, menonton cerita, beriadah dan juga bermain game. Agak-agak kalau kita dapat berenggang dengan handphone selama sejam sahaja, gelisah tak jadinya? Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata Apakah karotenoid? Ianya adalah nutrien larut lemak, yang bermaksud kita menyerap sumber ini dengan baik apabila kita makan sumber ini bersama-sama dengan sumber lemak, seperti minyak zaitun, kacang, atau avocado. Mengapa kita memerlukan karotenoid? Mereka ialah fitonutrien yang membantu melawan…
Read More
Ketahui Pilihan Gabungan Vitamin Untuk Penyerapan Optimum !

Ketahui Pilihan Gabungan Vitamin Untuk Penyerapan Optimum !

Antioxidants, B-Complex, Bone Health, CarotoMax®, Essential Nutrition, Health Info, OsteMatrix™, Shaklee Products, Sustained Release Vita-C™ Plus, Tips, Vita-Lea® with Iron Formula, Zinc Complex
Gabungan Vitamin Untuk Penyerapan Optimum Gabungan Vitamin Untuk Penyerapan Optimum | Adakah anda tahu bahawa beberapa vitamin bergantung kepada satu sama lain untuk penyerapan maksimum oleh badan? Pernah tak anda makan suplemen atau apa-apa vitamin tapi tidak mendatangkan hasil? Maksud MV tidak memberi kesan yang anda inginkan? Semua benda yang kita buat, perlukan ilmu. Nak memasak perlu ada ilmu, nak bercucuk tanam perlu ada ilmu, nak shopping online pun perlu ada ilmu. Eh nak shopping perlu ada ilmu?? Eh sudah tentu la, perlulah google juga tentang peniaga tu, mana tahu peniaga tu "atas angin" je kan? So macam tu juga bila nak makan vitamin, kena ada ilmu juga, bukan main 'laggar' ja makan semua serentak. :lol: Ketahui Pilihan Gabungan Vitamin Untuk Penyerapan Optimum Terdapat dua jenis vitamin, vitamin larut air dan vitamin larut lemak. Vitamin…
Read More
Keperluan Vitamin untuk Meningkatkan Keanjalan Kulit

Keperluan Vitamin untuk Meningkatkan Keanjalan Kulit

Antioxidants, B-Complex, CarotoMax®, Essential Nutrition, Healthy Nutrition, Shaklee Products, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips, Vita-E Complex™
Keperluan Vitamin untuk Meningkatkan Keanjalan Kulit Keperluan Vitamin untuk Meningkatkan Keanjalan Kulit | Semakin usia meningkat, keanjalan kulit kita mula berkurangan dan kedutan mulai terbentuk. Faktor-faktor seperti pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari, tekanan pengambilan makanan yang tidak sihat, merokok dan lain-lain juga memburukkan lagi proses kolagen berkurang, iaitu protein yang bertanggunjawab untuk membina dan mengekalkan keanjalan kulit. Kehilangan keanjalan pada kulit di kalangan orang dewasa adalah disebabkan oleh kekurangan vitamin A, B, C dan E dalam diet. Ini membawa kepada terjadinya kedutan dan kendur di sepanjang muka dan badan. Cara terbaik untuk mendapatkan manfaat maksimum daripada vitamin ini ialah dengan mengambil makanan semula jadi yang kaya dengan vitamin ini. Namun, jika anda tidak mendapat masa yang cukup untuk makan jumlah yang mencukupi daripada makanan maka suplemen juga boleh diamalkan. Jadi nutrien…
Read More