Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

B-Complex, ESP - Soy Protein Isolate Powder, GLA Complex, Skincare, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips
Parut Keloid | Parut keloid sangat sukar diubati dan mengambil masa panjang. Bagi sesetengah orang, bila mengalami luka atau keradangan kulit, kawasan luka yang sembuh akan meninggalkan parut yang sangat jelas dan besar. Part yang lebih teruk, parut tu membesar dari hari ke hari. Inilah yang dipanggil parut hidup atau parut keloid. Secara dasarnya parut keloid ni tak la membahayakan kesihatan, cuma ianya mencacatkakn fizikal bila terlalu besar. Terkadang timbul kegatalan di kawasan parut keloid dan menyakitkan di kawasan sekitarnya tu. Dalam keluarga MV yang perasannya antara adik MV dan MV sendiri. Kesan suntikan BCG adik memang 'hidup' sampai sekarang. Dulu, MV pernah bawa dia untuk dapatkan rawatan suntikan steroi di dermatologist. Tapi kosnya sangat mahal, setiap kali pergi RM180, kalau dah berkali-kali pergi cuba bayangkan berapa kos yang dah habis.…
Read More
Cara Mudah Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat

Cara Mudah Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat

Antioxidants, Health Info, Healthy Nutrition, Heart Health, Immune Booster, OmegaGuard™, Shaklee Products, Sustained Release Vita-C™ Plus, Testimonials, Tips
Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat | Dulu masa MV tak mengenali Shaklee kalau demam dan selsema pasti mencari paracetamol seperti panadol actifast, panadol soluble ataupun Vitamin C soluble kat farmasi. Paracetamol ni sebenarnya mengurangkan penghasilan tentera-tentera baik dalam badan kita. Kalau tentera pun tiada maka tiada la peperangan kan? Sebab tu badan kita bila makan paracetamol cepat lega demam. Padahal apa yang terjadi, kalau kuman tu jenis virus biasa saja dia akan singgah berehat di mana-mana nod limfa. Kalau yang jenis ganas, dia akan menyerang organ dalaman kita. Maka, jadilah pneumonia, bronkitis, meningitis dan asma. Petua hilangkan demam dan selsema TANPA ubat dengan cepat Lebihkan Minum Air Kosong Kalau anak-anak dan MV demam, kami memang amalkan minum air kosong ni dalam 1-3 liter sehari. Ini bertujuan untuk membersihkan sistem tubuh badan dari kuman. Selain tu, ia juga berfungsi untuk mengelakkan dehidrasi akibat pengeluaran hingus…
Read More
Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata

Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata

Antioxidants, CarotoMax®, Eye's Health, Healthy Nutrition, Shaklee Products, Testimonials, Tips
Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata | Zaman moden sekarang ni, banyak teknologi yang mengeluarkan cahaya seperti telefon bimbit, tablet, televisyen, komputer/laptop, dan macam-macam lagi menjadi tatapan harian mata kita. Tapi kita sedar tak apabila zaman semakin canggih dengan teknologi, kita sebenarnya telah mendedahkan beban yang sangat berat kepada mata kita. Hampir 1 daripada 3 orang dewasa mesti ada handphone kan?. Selain penting untuk berhubung, ianya juga digunakan untuk urusan perniagaan, mencari maklumat, bersosial, menonton cerita, beriadah dan juga bermain game. Agak-agak kalau kita dapat berenggang dengan handphone selama sejam sahaja, gelisah tak jadinya? Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata Apakah karotenoid? Ianya adalah nutrien larut lemak, yang bermaksud kita menyerap sumber ini dengan baik apabila kita makan sumber ini bersama-sama dengan sumber lemak, seperti minyak zaitun, kacang, atau avocado. Mengapa kita memerlukan karotenoid? Mereka ialah fitonutrien yang membantu melawan…
Read More