Category Archives: Antioxidants

Tiada Lagi Parut Keloid yang Mengerikan!

Parut Keloid | Parut keloid sangat sukar diubati dan mengambil masa panjang. Bagi sesetengah orang, bila mengalami luka atau keradangan kulit, kawasan luka yang sembuh akan meninggalkan parut yang sangat jelas dan besar. Part yang lebih teruk, parut tu membesar dari hari ke hari. Inilah yang dipanggil parut hidup atau parut keloid. Secara dasarnya parut keloid… Read More »

Cara Mudah Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat

Hilangkan Demam dan Selsema TANPA Ubat | Dulu masa MV tak mengenali Shaklee kalau demam dan selsema pasti mencari paracetamol seperti panadol actifast, panadol soluble ataupun Vitamin C soluble kat farmasi. Paracetamol ni sebenarnya mengurangkan penghasilan tentera-tentera baik dalam badan kita. Kalau tentera pun tiada maka tiada la peperangan kan? Sebab tu badan kita bila makan paracetamol cepat lega demam. Padahal apa… Read More »

Ambil Lebih Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata

Karotenoid Bagus untuk Kesihatan Mata | Zaman moden sekarang ni, banyak teknologi yang mengeluarkan cahaya seperti telefon bimbit, tablet, televisyen, komputer/laptop, dan macam-macam lagi menjadi tatapan harian mata kita. Tapi kita sedar tak apabila zaman semakin canggih dengan teknologi, kita sebenarnya telah mendedahkan beban yang sangat berat kepada mata kita. Hampir 1 daripada 3 orang dewasa mesti… Read More »

Cara Bersedia Untuk Hamil dan Tingkatkan Kesuburan

Bersedia Untuk Hamil dan Tingkatkan Kesuburan | Tidak mengandung? Tetapi haid saya dah lima hari lewat. Mesti si isteri pernah alami situasi macam ni kan?. Padahal kalau lewat haid tu dah satu tanda dari awal kehamilan. Macam mana isteri tak hamil pula? “10 Tanda Kehamilan Yang Perlu Diketahui“ Hamil tidak semudah yang disangka. Keputusan negatif yang sering… Read More »

Testimoni Akibat Jerawat, Muka Berparut dan Kusam

Akibat Jerawat, Muka Berparut dan Kusam Akibat Jerawat, Muka Berparut dan Kusam | Hari ni MV nak kongsikan kisah pelanggan Puan Oja. Sangat tak best kalau ada resdung dan jerawat ni kan?. Tapi dengan pendekatan yang betul boleh membantu mengurangkan masalah resdung dan jerawat menjadi lebih teruk. Kalau setakat ada sikit-sikit tu biasa lah… MV kongsikan 6… Read More »