Category Archives: Health Info

Kajian TELOMERE dan Kaitannya dengan Usia Manusia

Kajian TELOMERE | Telomere merupakan unit kecil DNA yang terletak di kedua-dua hujung DNA. Kajian TELOMERE dan Kaitannya dengan Usia Manusia Bahasa mudah nak faham cuba perhatikan tali kasut kita. Bahagian hujung tali kasut disalut dengan plastik keras sebagai perlindungan kepada tali kasut agar ia berfungsi dengan baik. Betul tak? Apa akan berlaku jika bahagian… Read More »

Perut Kempis Selepas Detoks Tiada Lagi Sangkaan Hamil

Perut Kempis Selepas Detoks | Perut kempis selepas bersalin sangat la diimpikan oleh kaum wanita. Sebab bagi kami kaum wanita, perut buncit adalah nightmare. Boleh ‘nanges’ tau bila tengok perut tu. Sebelum ni perut buncit sering diperli suami sendiri mahupun kawan-kawan, tetapi selepas melalui proses detoks dengan suplemen Shaklee, amazingly perut kembali kempis. Wow! Tiada lagi kata-kata perli… Read More »

Tiada Lagi Rasa Rendah Diri Akibat MASALAH JERAWAT

Tiada lagi rasa rendah diri akibat MASALAH JERAWAT | Siapa kat sini yang ada masalah kulit muka yang kronik? Sila angkat keyboard..hihi. MV pasti ada yang mengalami masalah macam tajuk entri hari ni kan?, kulit muka penuh jerawat teruk sehingga rasa rendah diri. Masalah jerawat teruk ni takkan selesai selagi hormon tunggang langgang, salah guna produk… Read More »

Buang Toksin Untuk Elak MASALAH JERAWAT

Buang Toksin Untuk Elak MASALAH JERAWAT | Kesan yang nyata seandainya kita kurang menekankan tentang detoksifikasi badan kita ialah masalah jerawat yang melampau. Jerawat yang terlalu banyak sehingga melarat ke seluruh badan ialah petanda bahawa badan kita dipenuhi dengan toksin. Lebih memalukan seandainya kita seorang wanita yang mempunyai masalah ini sehingga merasa kurang yakin untuk berdepan… Read More »

DIET Pemakanan Semasa Proses Detoks Parasit

Pemakanan Semasa Proses Detoks Parasit | Semalam MV sentuh pasal detoks parasit dan tanda-tanda badan mempunyai jangkitan parasit. Kenapa la MV ni asyik ulang pasal detoks parasit ni? Ha, sebabnya parasit ni culprit kepada tubuh badan kita. Salah satu cara yang terbaik untuk membantu badan memusnahkan dan menghapuskan parasit yang tidak diingini adalah dengan mengikuti diet pemakanan semasa proses… Read More »