Jangan Kerana Bau Ketiak Masam Kita Hilang Kawan

By | April 8, 2016
If Benefit To You Please share...Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+4Share on Facebook5

Bau Ketiak Masam | Masalah bau ketiak masam dan bau badan tengik ni tak kira lelaki atau perempuan.

Kita mungkin mengira bau ketiak masam atau bau badan ni sama dengan dengan bau peluh kan?. Padahal, peluh kita sebenarnya tak ada bau pun.

Hish cuba bayangkan kalau bau ketiak kita yang masam tu dekat dengan orang? agak-agak la kan orang sekeliling kita tu nak lari ke nak tunggu? Malu kan..

PETUA MENGHILANGKAN BAU KETIAK MASAM

Sebenarnya bau ketiak masam dan bau badan yang tengik ni adalah disebabkan pengumpulan toksin dalam badan. Toksin boleh berkumpul di mana-mana sama ada di bawah kulit, dalam salur darah, dan pada organ contohnya perut dan usus.

Namun jangan gusar kerana petua orang-orang lama kita banyak yang boleh kita amalkan untuk menyingkirkan segala bau yang kita tak suka tu.

Bahan yang digunakan pun sangat mudah la kita nak temui di dapur rumah tu.

  1. Campurkan setengah camca teh kapur dengan perahan sebiji limau nipis. Sapukan campuran pada ketiak selepas mandi setiap malam.
  2. Setiap kali mandi,  gosok ketiak dengan belakang tapak tangan.
  3. Pengambilan bawang putih yang berlebihan juga akan menyebabkan badan berbau.
  4. Sental ketiak dan badan dengan hampas kelapa sekaligus akan membantu melembutkan kulit
  5. Gumpal beberapa helai daun sirih di tapak tangan sehingga mengeluarkan jusnya. Sapukan pada ketiak setiap kali sebelum mandi.
  6. Rebus 5 helai daun sirih bersama 5 kuntum bunga kenanga dan segelas air. Didihkan sehingga airnya tinggal setengah gelas. Tapis dan campurkan dengan sedikit gula merah. Amalkan meminumnya 2 kali seminggu.

Kalau kita rajin dan banyak masa boleh la cuba cara tradisional tu.

Tapi kalau rasa tiada masa nak mandi limau ke nak cari sirih rebus ke, mudah ja, ambil la produk yang menggalakkan detoksifikasi secara semulajadi.

bau ketiak masam
Agen detoks yang terkenal ialah Alfalfa Complex, DTX Complex, Herb-lax, Peppermint Ginger Plus dan Vivix. Semua produk ini sangat membantu menyingkirkan toksin daripada salur darah, usus, dan hati kita.

Perjalanan darah menjadi lancar begitu juga proses perkumuhan oleh organ hati dan usus kita.

Alfalfa membantu usus untuk menyingkirkan toksin dari badan kita

The alfalfa herb is very good at detoxifying and better purifying the blood.

Herb-lax yang mengandungi 9 jenis herna termasuk herba senna membantu proses detoksifikasi dan merangsang tindakan pembersihan yang lembut dan mengurangkan penyerapan lemak.

Senna is a herb that is generally used for its laxative properties

Selain usus, hati juga perlu melalui proses detoks. Produk yang sesuai ialah DTX Complex. Ia mempunyai herba milk thistle yang membantu singkirkan bahan kimia berbahaya dari hati kita.

Hati kita dianggap kilang pemprosesan dalam tubuh kita dan ia menjalankan banyak fungsi kritikal serta regenerasi sel. Ia juga organ yang menapis bahan-bahan kimia yang melalui darah kita.

The active ingredient, or liver-protecting compound in milk thistle is known as silymarin. This substance, which actually consists of a group of compounds called flavonolignans, helps repair liver cells damaged

Peppermint ginger dengan halia dan 4 lagi herba utama sebagai ramuan membantu mengatasi masalah penghadaman dan pencernaan.

Perut Sebu Kurang Selesa dan Berangin

Vivix dengan campuran resveratrol polygonum cuspidatum, muscadine grape dan polifenol, terbukti secara klinikal 10 kali lebih berkesan dari resveratrol sendiri. Ia membantu badan kita detoksifikasi secara keseluruhan.

Gabungan semua suplemen ini ternyata hebat untuk sesiapa yang mempunyai masalah kesihatan bukan sahaja bau ketiak masam.

Paling digemari ramai untuk menghilangkan masalah bau ketiak masam ni Alfalfa Complex la. Ada banyak testimoni pengguna yang berjaya menghilangkan bau badan mereka selepas konsisten dengan pengambilan Alfalfa.

Testimoni #1.

“Alhamdulillah tak sampai seminggu makan dengan cara yang disarankan, hari ini dia perasan yang badan dia dah tak berbau walaupun berpeluh”

Bau Ketiak Masam

Testimoni #2.

“Suami saya makan 10 biji sehari untuk hilangkan bau badannya yang tengik selepas balik kerja, Alhamdulillah bau badan hilang dalam masa 5 hari”

Bau Ketiak Masam

Tak guna kalau sembur berbotol-botol minyak wangi tapi kita tak bantu untuk flush out toksin tu keluar daripada badan.

Selepas bantu tubuh kita menyingkirkan toksin, badan akan lebih sihat dan segar, masalah bau ketiak masam dan badan berbau tengik tiada lagi dan kita boleh bergerak dengan bebas dan yakin.

Jom DETOX HARI INI JUGA!

Kalau ada kawan-kawan di luar sana yang alami masalah macam ni, sila la cari penyelesaian ya. Kalau nak order Shaklee, klik ja imej kat bawah ni dan order. 😉

esell-shaklee-logo-500x351

24 thoughts on “Jangan Kerana Bau Ketiak Masam Kita Hilang Kawan

  1. Datin Tyka

    dulu DT pernah kena gini tau.
    sampaikan seorang kawan ni tegur.
    malu betul.
    lepas tu DT amalkan minum air limau setiap pagi..
    alhamdulillah dah ok
    Datin Tyka recently posted…Terlalu SibukMy Profile

  2. mrhanafi

    kalau dah bau tersangat kuat memang orang dah tak tahan..mahu tidak mahu kita terpaksa cari penyelesaian supaya tidak berlaku zalim dengan orang lainn..

Comments are closed.