Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

By | March 30, 2016
If Benefit To You Please share...Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+4Share on Facebook15

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan | Mata berselaput memang sangat mengganggu penglihatan. Ia kelihatan seperti lemak putih. Masalah selaput mata atau ‘pterigium’ disebabkan oleh pertumbuhan fibriosis yang membentuk selaput nipis dari bahagian putih mata yang berbentuk segitiga dan membesar ke arah kornea.

Masalah selaput mata ni pernah dialami oleh mak mertua MV tahun lepas. Ia menyebabkan penglihatannya semakin kabur dan terpaksa membuang selaput pada mata menerusi pembedahan.

Selepas selamat menjalani pembedahan, MV memberikan sebotol CarotoMax kepada mak untuk mempercepatkan penyembuhan pembedahan tu. Tak sangka pula selepas seminggu, bila buat susulan di klinik, Doktor sahkan saraf mata mak dah kembali ok.

Bagaimana penyakit selaput mata @ Katarak ini Memberi Kesan Kepada Penglihatan?

Protein berkumpul di lensa mata menyebabkan penglihatan kabur kerana cahaya minima yang masuk ke dalam. Pada awalya mungkin tidak disedari kerana ia berlaku secara perlahan.Tapi lama kelamaan ia makin besar dan semakin mengganggu penglihatan.

Sumber : National eye institute

Penyakit katarak atau selaput mata merupakan masalah penglihatan yang paling kerap dihadapi oleh warga emas di seluruh dunia. Proses peningkatan usia dikenal pasti punca penyakit tersebut.

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

Kanta mata asal yang jernih bertukar secara perlahan-lahan menjadi keruh menyebabkan pandangan menjadi kabur.

Menurut statistik Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), penyakit ‘usia emas’ itu menyumbang kepada 48 peratus atau 18 juta penduduk dunia.

Senario yang sama juga turut berlaku di negara ini. Ramai warga emas mendapatkan rawatan di hospital kerajaan atau swasta kerana masalah katarak.

Rata-rata pesakit katarak berusia melebihi 60 tahun. Penyakit ini berlaku secara perlahan-lahan dan biasanya melibatkan kedua-dua belah mata tanpa mengira jantina lelaki atau wanita.

Antara faktor yang menyebabkan penyakit ini adalah kencing manis, pendedahan kepada sinaran cahaya ultraviolet, merokok dan pengambilan alkohol.

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

Happy sangat Bila Boleh beri kesihatan pada mak..

Mak mengalami masalah katarak mata kedua belah menyebabkan penglihatan mak kurang jelas.. Takut Nak menjalini katarak mata saya belikan mak Vivix Shaklee pada 08.02.16

Alhamdulillah mak baru Minum 1/2 botol Vivix, nampak perubahan mata mak terutama sebelah kiri yang bebas dari katarak tersebut.

Bukan Itu Sahaja, mak juga mengalami masalah lutut, Kini lutut mak semakin ok Dan mak tak perlu Kan painkiller untuk hilangkan sakit lutut mak..

Happy sangat, InshaAllah berbakti pada orang tua adalah satu nikmat yang sangat membahagiakan seorang Anak..

Testimoni ke-2

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

Mak mengalami masalah katarak dan susah untuk berjalan walaupun bertongkat 4, sendi lutut mak yang sakit menyukarkan pergerakan mak.

Syukur Alhamdulillah, kini mak dah boleh berjalan tanpa menggunakan tongkat dan boleh solat macam dulu.

Selain set sendi, dah tentulah suplemen terbaik Shaklee iaitu VIVIX

Testimoni ke-3

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

“Mak rasa mata makin terang selepas mencuba vivix..macam tak rasa pakai spec pun”

Amalkan karotenoid bagus untuk kesihatan mata kita. Paling mudah amalkan pengambilan CarotoMax, 2 biji sehari.

Carotomax mengandungi 6 jenis karotenoid yang diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold dan lain-lain.

“Antioksidan Berfungsi Melindungi Sel dan Menguatkan Sistem Imun”

Pakar nutrisi juga mencadangkan kita mengambil 5-9 hidangan sayuran dan buahan bagi mengekalkan kepekatan beta karotena di dalam darah, seterusnya memelihara kesihatan mata, kulit dan mencegah kanser.

Siapa yang belum kenal dengan Vivix Shaklee ni, sila angkat keyboard  😎

Ramuan yang digunakan untuk menghasilkan 1390mg pati botanikal dalam sebotol vivix ni memang mempunyai kuasa antioksidan yang kuat.

Walaupun hanya 150ml sebotol, vivix dapat memberi bekalan antioksidan untuk 1-2 bulan lamanya. Ia hanya memerlukan sesudu kecil sahaj setiap hari.

MV syorkan Vivix ini untuk dihadiahkan kepada mereka yang tersayang terutamanya kedua ibubapa kita.

Tak rugi kita mencuba kaedah alternatif yang bersifat semulajadi kan? Kalau buat pembedahan pun paling murah RM4000 sebelah mata. Kalau beli sebotol vivix baru RM475.

Promosi hebat vivix bulan ini anda akan mendapat:

Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

Jika hendak mendaftar sebagai ahli, boleh hubungi MV. Jom sama-sama rebut peluang sementara promosi masih ada ni. Tetapi kalau nak beli terus melalui shaklee, anda boleh klik eSell ya  😉

esell-shaklee-logo-500x351

32 thoughts on “Masalah Selaput Mata Sembuh Tanpa Pembedahan

  1. olaoli

    ibu saya pun dah kena selaput mata ni. biji mata hitam dia jadi kelabu sebab diebetes..terpaksa buat pembedahan sekarang ni dah ok cuma bila lihat mata hitamnya nampak macam bersinar-sinar
    olaoli recently posted…Tips Berjimat Yang BergunaMy Profile

  2. Ratu Hatiku

    Tak tau pulak masalah selaput nie blh hlang dgn amk produk Shaklee.. Bagusnya kalau mcmtu.. xpyh nk buat pembedahan.. biasalah kdg2 tak smua orang tua berani nak buat pembedahan kan.. Tq sharing 😀

  3. paridahishak

    SALAM JUMAAT SEMOGA MATA KITA TERPELIHARA DRPD GANGGUAN KATARAK YG MERABUNKAN PANDANGAN KITA AMIIN..

  4. Sobri Mansor

    Zaman sekarang ni bukan orang tua je kena penyakit selaput ni. Orang muda lingkungan umur 30 an pun kena jugak. Kena berjaga-jaga skang nih.

Comments are closed.