Antioksidan Bertindak Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang?

By | September 23, 2015
If Benefit To You Please share...Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+4Share on Facebook9

Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang

Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang | Penuaan adalah proses normal yang akan dialami oleh setiap individu. Tapi penuaan adalah antara perkara yang ditakuti oleh kebanyakan wanita! Apatah lagi penuaan pramatang yang menyebabkan kita lebih cepat tua berbanding sepatutnya.

Kita memang tak dapat elakkan penuaan. Tapi kita boleh melambatkan penuaan terutamanya penuaan pramatang. Bayangkanlah umur baru 30 tahun tapi orang kata macam umur 40 tahun. Mesti sedih kan?!

MV pun dah mencecah pertengahan umur 30-an. Sebab tu juga MV memang ambil kisah dan fokus lebih kepada vitamin yang bersifat antipenuaan.

Faktor Penuaan Pramatang

Penuaan pramatang adalah proses penuaan yang berlaku lebih cepat sebelum waktu yang sepatutnya. Penuaan adalah proses semulajadi sel-sel badan. Tapi disebabkan beberapa faktor, kulit boleh mengalami tanda penuaan lebih cepat.

Kulit yang mengalami tanda-tanda penuaan

Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang

  • Kedutan – Terjadi perubahan fizikal pada kulit. Kulit makin kendur dan layut. Mengakibatkan garis halus mula terbentuk.
  • Jeragat – Kulit menjadi gelap dan warna kulit menjadi tidak sekata. Keadaan ini susah untuk dirawat.

Antara Punca kepada penuaan kulit pramatang :

Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang

  1. Pendedahan kepada cahaya matahari
  2. Merokok
  3. Diet rendah protein tetapi kaya dengan karbohidrat ringkas
  4. Diet yang rendah dalam buah-buahan dan sayur-sayuran
  5. Genetik
  6. Tekanan
  7. Kurang tidur
  8. Pengambilan alkohol
  9. Kemurungan

Credit : HealthyandNaturalWorld

Rangkaian Antioksidan Terbaik Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang

Antioksidan semulajadi bahan yang boleh memberi perlindungan daripada kesan merosakkan radikal bebas pada sel-sel di dalam badan anda, termasuk kulit

Antioksidan seperti lycopene, lutein, beta-karotena dan antioksidan lain yang dijumpai dalam buah-buahan dan sayur-sayuran sampai ke lapisan kulit (dermis) dan sebahagiannya meneutralkan kerosakan oksidatif yang berkaitan dengan pendedahan yang berpanjangan kepada cahaya matahari.

Lycopene ialah karotenoid yang terdapat dalam buah-buahan merah dan sayur-sayuran. memperbaiki tekstur kulit kerana ia menggalakkan pengeluaran kolagen dan mengurangkan kerosakan DNA yang membawa kepada kedutan.

Vitamin C (L-ascorbic acid) berfungsi dalam dua cara: sebagai antioksidan, dan juga sebagai penggalak pembentukan kolagen.

Vitamin E (tocopherol) adalah antioksidan membantu kulit kelihatan lebih muda dengan meningkatkan pengeluaran kolagen dan seterusnya mengurangkan penampilan garis-garis halus, kedutan dan tompok penuaan.

Biji anggur kaya dengan proanthocyanidins iaitu antioksidan yang kuat memerangkap aktiviti radikal bebas.

credit : healthyoptions

Anda boleh dapatkan kombinasi antioksidan CarotoMax®, Sustained Release Vita-C Plus™ dan Vita-E Complex™ untuk kulit cantik berseri dan mengelakkan penuaan pramatang.

Untuk lebih yakin mengenai rangkaian vitamin antioksidan Shaklee, testimoni pengguna kami memberikan jawapannya.  😉

Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang

Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang

MV sediakan link paling mudah sekiranya anda berminat nak buat belian secara terus ke laman sesawang shaklee..hanya klik pada imej eSell yea 😉

esell-shaklee-logo-500x351

49 thoughts on “Antioksidan Bertindak Mencegah Anti Penuaan Kulit Pramatang?

  1. Satria Saqti

    Memang satu entri yang baik buat kakak-kakak yang sudah digelar makcik-makcik (jangan marah-marah) . Tapi memang menyirap jugalah darah ni, kalau orang pnggil mak kita yang sebenarnya masih dalam lingkungan gelaran *makcik*, dipanggil *nenek* . perghhh hahahah apa-apapun satu perkongsian yang menarik.
    Satria Saqti recently posted…Apa Yang Berlaku Terhadap Orkid Di Sabah ?My Profile

Comments are closed.