Anak Makan Minyak Ikan TANPA Paksaan

By | March 23, 2015
If Benefit To You Please share...Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterShare on Google+7Share on Facebook4

Anak Makan Minyak Ikan TANPA Paksaan

Anak makan minyak ikan TANPA paksaan | Teringin sangat nak bagi anak-anak makan minyak ikan, tapi tak tahu caranya? Anak-anak pula tak suka bau minyak ikan? Nak tahu caranya? MV akan kongsikan cara makan minyak ikan TANPA paksaan untuk kanak-kanak dan sama-sama kita mendapat manfaatnya.

Apa itu Minyak Ikan?

Minyak ikan merupakan sumber essential omega-3 fatty acids di mana tubuh badan kita tak dapat menghasilkannya. DUA asid lemak omega-3 yang MV maksudkan itu ialah EPA (eicosapentaenoi acid) dan DHA (docosahexaenoic acid). Ia hanya boleh didapati daripada tisu-tisu lemak ikan yang hidup di lautan yang sejuk.

Pastinya ramai ibu-ibu yang pening macam mana nak bagi anak makan minyak ikan ni kan? Sebab kalau Scott’s Emulsion tu kan cecair. So, senang la nak bagi kan. Lagi pula kalau yang berperisa oren, memang kanak-kanak suka. Minyak ikan Shaklee memang betul-betul rasa dan bau ikan semulajadi  😆

“ Nord, anak aku baru 2 tahun ..macammana nak bagi dia makan minyak ikan ni, kunyah pun tak pandai lagi?”

“ Nord, anak aku 7 tahun, dah bagi dia kunyah, tapi dia tak mau la. Tolonglah, macammana nak bagi minyak ikan ni masuk dalam badan dia?”

Cara Anak Makan Minyak Ikan TANPA Paksaan

Anak Makan Minyak Ikan TANPA Paksaan

Credit Mommyshina

Ada 2 cara makan Omega Guard yang biasanya MV sarankan :

1. Bagi anak kunyah kapsul softgel OmegaGuard tu. Kapsul gel lembut yang diperbuat daripada lecithin soya tu akan menjadi lembut sebaik sahaja ia terkena air liur di dalam mulut.

2. Kalau anak tak nak kunyah, atau tak berapa suka rasa hanyir minyak ikan, anda cucuk kapsul dan picitkan keluar minyak di dalam kapsul dan campurkan ke dalam hidangan makanan anak-anak atau ke dalam susu. TAPI, JANGAN BAGI DIA NAMPAK.

“My kids love the gummy OmegaGuard. They taste good”

Anak MV sendiri yang berumur 2 tahun 3 bulan makan OmegaGuard dengan menggigit dan mengunyah OmegaGuard ni tanpa ada masalah.

MV nak kongsikan video anak makan minyak ikan TANPA paksaan  😉

Mudah saja kan caranya untuk anak-anak mendapat kebaikan khasiat minyak ikan OmegaGuard Shaklee ni?

8 thoughts on “Anak Makan Minyak Ikan TANPA Paksaan

Comments are closed.